RIE systeem (AMS)

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Onder de inlogknop staat “nieuw wachtwoord aanvragen”. Via deze link vraag je een nieuw wachtwoord aan. 

  • Het inloggen lukt niet en ook ontvang ik geen nieuw wachtwoord.

    Na meerdere verkeerde inlogpogingen wordt het account geblokkeerd. Stuur een mail naar info@ssfh.nl. De helpdesk kan het account deblokkeren en het wachtwoord resetten. U ontvangt vervolgens een nieuw wachtwoord.  

  • Moet iedere gebruiker die aan de RI&E werkt een eigen account hebben?

    Nee, per bedrijf, ook als er meerdere locaties zijn, heb je maar één account nodig. Als er meerdere gebruikers of meerdere vestigingen zijn, dan kunnen die binnen dat ene account allemaal aangemaakt worden. Er is één persoon ‘beheerder’ binnen de organisatie, die geeft de anderen toegang tot de delen waar deze gebruikers toegang moeten hebben. 

  • Ik laat een externe de RI&E maken, kan die dan een account krijgen?

    Nee, de externe kun je als ‘gebruiker’ toevoegen aan jullie account en dan kan deze de RI&E helemaal invullen. Je geeft de externe dan toegang als ‘basisgebruiker’ en de rol ‘voltooien’, dan kan deze ook een plan van aanpak maken. 

  • We hebben al een RI&E ingevuld, maar willen met een schone lei beginnen, moeten we dan een nieuwe account aanvragen?

    Nee, vraag geen nieuw account aan. Binnen je huidige account kun je alles regelen. Er kan een nieuwe vragenlijst gekoppeld worden, die kun je ook een andere naam geven. De oude lijst (en de acties die er uit voortgevloeid zijn) kun je gewoon er in laten staan of verwijderen. 

  • Moet ik als beheerder mezelf ook nog toevoegen als gebruiker?

    Nee, als beheerder heb je toegang tot alle functies binnen de organisatie.  

  • Ik werk als praktijkmanager voor meerdere praktijken. Kan ik alle praktijken onder één account aanbrengen?

    Jazeker, dit raden wij ook aan. Zo heb je alle RI&E’s onder één dak. Je kunt per praktijk gebruikers toevoegen en een rol toedelen. Zo kunnen gebruikers alleen bij de RIE waar zij door de beheerder worden toegevoegd. 

  • Ik wil toch voor iedere praktijk een apart account met hetzelfde mailadres, kan dat?

    Ja dat kan, maar dat raden wij af om onderstaande redenen: 

    • Je krijgt per account een ander wachtwoord, dat is dan de ‘sleutel’ voor AMS om te bepalen welke account open gaat. Als je dat wachtwoord kwijtraakt en je de knop ‘nieuw wachtwoord aanvragen’ gebruikt, dan kan het systeem in de war raken en het wachtwoord van een andere locatie veranderen. Dat krijg je dan alleen opgelost door de helpdeks voor alle accounts een nieuw wachtwoord te laten sturen. 

    • Als je aparte accounts aanmaakt, dan kun je de gegevens niet combineren. Als je de acties wilt bewaken moet je dus in ieder account inloggen, één voor één. 

  • Ik heb een oefen RI&E ingevuld, kan ik die verwijderen?

    Ja je kunt een RI&E verwijderen, maar dat is dan definitief. Je kunt hem ook ‘vergrendelen’ zodat er niet meer in gewerkt wordt. Dat vergrendelen kan alleen degene die ‘beheerder’ is binnen jullie organisatie. Let op: ook alle acties worden verwijderd als je de vragenlijst verwijderd. Behalve acties die op dat moment al afgerond waren (in ‘dossier’ staan), die worden wel bewaard. 

  • Hoe start ik een (nieuwe) RI&E?

    Na het inloggen zie je links op het scherm onder ‘RIE dossier’ het kopje ‘Vragenlijsten’. Je start de RI&E door op de vragenlijst te klikken en de vragenlijst die zich opent in het middenscherm stap voor stap  in te vullen. 

    Wil je een nieuwe RI&E maken voor een nieuwe afdeling/vestiging. Dan moet je die vestiging eerst aanmaken en in die vestiging ook een nieuwe vragenlijst ‘koppelen’ (zie E-learning). 

  • Moet ik bij iedere stap op ‘Opslaan’ klikken?

    Nee dat is bij het invullen van de vragenlijst niet nodig, alles wordt ook opgeslagen als je verder gaat naar een volgende vraag. Let op: ‘Opslaan’ is wel nodig als je een nieuwe gebruiker of een nieuwe afdeling aanmaakt.  

  • Waar vind ik het Plan van Aanpak?

    Onder Acties staan alle acties/maatregelen die voortkomen uit de vragen die met een ‘negatief antwoord’ zijn beantwoord. De acties vormen het Plan van Aanpak. 

  • Wat is het verschil tussen Acties en Beheersmaatregelen?

    Naast de enkelvoudige acties heeft AMS de mogelijkheid om beheersmaatregelen in te voeren. Beheersmaatregelen zijn acties die met een bepaalde frequentie terugkomen. Je kunt deze zelf aanmaken met ‘item toevoegen’ en zelf een herhalingstermijn kiezen. 

  • Wat is Dossier?

    Wanneer een actie is uitgevoerd en op afgerond wordt gezet verdwijnt de afgeronde actie meteen uit het actieoverzicht en wordt bewaard in de map ‘Dossier’. Dossier is dus jouw archief in het AMS. 

  • Onze beheerder van de RI&E gaat weg, hoe moeten we nu verder?

    Als de RI&E-beheerder weggaat, dan moet iemand anders die rol krijgen. Als de beheerder nog actief is dan kan hij de nieuwe gebruiker zelf aanmaken en deze de rol beheerder klant geven. Daarna de eigen gebruiker verwijderen. 

  • We hebben acties op naam staan van iemand die hier niet meer werkt. Wat nu?

    Je kunt alle acties die op die naam staan filteren in de actielijst. Kies vervolgens bij ‘Maak een keuze’ de keuze ‘Wijzig gegevens’. Daar kun je nu de ‘verantwoordelijke’ kiezen en in één beweging alle acties aan een ander toewijzen. 

  • De vragenlijst in het systeem heet “Rie huisartsenzorg 2022”, wat betekent dit?

    De inhoud van de vragen is opgesteld in 2022. Over enkele jaren wordt een nieuwe actuele vragenlijst gemaakt met een nieuw jaartal. Het jaartal heeft dus niet betrekking op de datum van invullen. Je kunt je eigen ingevulde vragenlijst zelf een naam met jaartal geven. 

  • TIP: Maak gebruik van de e-learnings binnen AMS.
    Deze vind je onder de knop 'HELP'.
Blijf op de hoogte.
Abonneer nu op onze nieuwsbrief.