Vernieuwing vergoedingenportaal

  • Wat verandert er aan het aanvraagproces?

    Eén uniforme aanvraagtermijn voor iedereen 
    Aanvragen kunnen worden ingediend vanaf 1 maand vóór de start van de stageperiode tot uiterlijk 4 maanden ná de startdatum. Zo is het voor iedere aanvrager helder wanneer een aanvraag ingediend moet zijn. 

    Geen onnodige herhaling bij herhaalverzoeken 
    Documenten die al eerder zijn ingediend bij een vorige aanvraag, hoeven niet opnieuw te worden geüpload. Dat bespaart tijd én voorkomt verwarring. 

    Maandelijkse uitbetaling aan de praktijk 
    Zodra een aanvraag is goedgekeurd, wordt het toegekende bedrag niet langer in één keer, maar maandelijks uitbetaald aan de praktijk. Dit zorgt voor een meer voorspelbare en gespreide vergoeding

  • Verandert er iets aan het vergoedingenportaal?

    Naast de aanpassingen in de aanvraagprocedure wordt ook het digitale portaal volledig vernieuwd. Het nieuwe portaal gaat najaar 2025 live en is ontworpen met gebruikersgemak als uitgangspunt.

  • Wat verandert er aan het indienen van een aanvraag?

    Aanvragen voor alle leerwegen kunnen vanaf 1 maand vóór de startdatum stage tot 4 maanden na de startdatum stage aangevraagd worden, dus ook BOL, Derde leerweg, en HBO. Om de juiste leerweg te bepalen volg je de beslisboom om de aanvraag te starten. 

  • Hoe zit het met de vervolgaanvragen voor BBL regulier, BBL zij-instroom/herintreder, en Derde leerweg zij-instroom/herintreder?

    Aanvragen voor BBL, BBL zij-instroom / herintreder en 3e leerweg zij-instroom / herintreder gaan voor de gehele periode aangevraagd worden, in plaats van per zes maanden. Iedere zes maanden krijg je een reminder om te controleren of de gegevens nog kloppen, en bij bevestiging wordt er automatisch een nieuwe periode voor je klaargezet. Verandert er iets aan de situatie zoals een verlenging van de stageperiode? Dan moet er een nieuwe aanvraag ingediend worden. 
     

  • Wat moet ik doen als er tussentijds iets gewijzigd is in de stagegegevens?

    Voor alle leerwegen geldt dat je een wijziging in de periode of stageplaats direct door moet geven via info@mijn-ssfh.nl. Wij bekijken dan de situatie om je aanvraag op de juiste manier af te handelen.

  • Wat moet ik doen als er iets gewijzigd is in de praktijkgegevens?

    Een wijziging in IBAN, adresgegevens en praktijknaam kun je zelf doorgeven in het portaal. Alle andere wijzigingen dien je per mail door te geven via info@mijn-ssfh.nl. 

  • Hoe wijzig ik de contactpersoon?

    Je kunt nu zelf via het menu Medewerkers contactpersonen toevoegen aan het account. Deze contactpersonen kunnen dan na het instellen van een wachtwoord inloggen en aanvragen indienen. Ga je uit dienst of zijn de werkzaamheden overgenomen? Geef dit dan door via info@mijn-ssfh.nl.

  • Wat gebeurt er met mijn lopende aanvraag voor BOL/Derde leerweg overig/HBO?

    Wat gebeurt er met  mijn lopende aanvraag voor BOL/Derde leerweg overig/HBO? Alle definitief ingediende aanvragen voor BOL, Derde leerweg en HBO worden afgehandeld in het oude portaal. Alle andere aanvragen waar nog iets aan ontbreekt worden overgedragen naar het nieuwe portaal. Is de aanvraag compleet maar was deze nog niet ingediend? Dan nemen we deze meteen in behandeling.  

  • Wat gebeurt er met mijn lopende aanvraag voor BBL, BBL-zij-instroom/herintreder, en Derde leerweg zij-instroom/herintreder?

    Lopende aanvragen van BBL, BBL zij-instroom / herintreder en 3e leerweg zij-instroom / herintreder met een einddatum vóór en na livegang worden afgehandeld via het huidige portaal, voor een maximale periode van 6 maanden. Na de einddatum kan er een nieuwe aanvraag worden ingediend voor het gehele restant van de stageperiode. Alle andere andere aanvragen waar nog iets aan ontbreekt worden overgedragen naar het nieuwe portaal. Is de aanvraag compleet maar was deze nog niet ingediend? Dan nemen we deze meteen in behandeling. 

  • Wat gebeurt er met mijn afgeronde aanvragen?

    Alle aanvragen op jouw account nemen we mee naar het nieuwe portaal. Zo blijf je toegang hebben tot bestaande gegevens.

  • Wat verandert er voor mij als student?

    Vanaf nu kun je als BBL zij-instroom/herintreder of Derde leerweg zij-instroom / herintreder student zelf ook inloggen om boeken- en lesgeld aan te vragen.

  • Ik wil een aanvraag aanmaken/klaarzetten met een einddatum in de toekomst, maar volgens de nieuwe voorwaarden ben ik dan te laat. Hoe dien ik deze aanvraag in?

    Tot 1 januari 2026 mag je deze aanvragen indienen in het nieuwe portaal. Zo heb je vier maanden de tijd om aanvragen met een einddatum stage tot 1 oktober nog in te dienen. Na deze overgangsperiode is het indienmoment gelijk voor alle leerwegen: vanaf 1 maand vóór de startdatum stage tot 4 maanden na de startdatum stage.
     

  • Wat is het verschil tussen BBL en BBL zij-instroom?

    Een student wordt door SSFH gezien als een zij-instromer of herintreder, wanneer een diploma is behaald voor een beroepsopleiding (mbo/hbo), én de laatste dienstbetrekking in een andere branche was, én ouder is dan 25 jaar. Als de student niet aan één van deze drie voorwaarden voldoet, is de student voor SSFH géén zij-instromer/herintreder, en valt deze onder de reguliere leerwegen (BBL-regulier of 3e leerweg overig).

Blijf op de hoogte.
Abonneer nu op onze nieuwsbrief.